The new FINNZ

• PERSBERICHT •

Trendz Store FINNZ in Veghel komt in andere handen. Bedrijfsleidster Lisa de Wit (24) neemt de winkel over van oprichters Geert Ketelaars en René Helsen. Eind augustus gaat de winkel volledig op de schop, om op vrijdag 30 augustus, onder de naam FINNZ lifestyle, met een compleet nieuwe uitstraling en concept te heropenen.

Al een paar jaar waren eigenaren Geert en René bezig met de toekomst van hun modewinkel, die zich nu nog richt op zowel vrouwen als mannen. “Wij willen graag iets blijven toevoegen aan het bestaande winkelaanbod in Veghel, waar we onszelf thuis zijn gaan voelen. Na tien jaar kon de winkel echter een nieuwe kwaliteitsimpuls gebruiken. De wereld is flink veranderd en nog steeds gaan ontwikkelingen erg snel. Dat vraagt om een eigentijdse, frisse aanpak. Het is goed dat er een nieuwe generatie klaarstaat om de consument te bieden waar ze om vraagt.”
In Lisa de Wit denken Geert en René de juiste opvolgster te hebben gekozen. Ze zijn blij met haar.
“Lisa werkt sinds twee jaar bij ons en bleek een grote aanwinst met verstand van mode. Dat heeft ze in korte tijd bewezen. Ze is ondernemend, initiatiefrijk en klantvriendelijk. Wij hebben er alle vertrouwen in”, laten de heren weten. “Het voelt goed om te weten dat de toekomst van FINNZ bij haar in goede handen is.”

Roer om
Het roer gaat wel volledig om. In januari was al bekend gemaakt dat FINNZ stopt met de verkoop van herenkleding. Van 23 tot 30 augustus gaan de deuren bovendien dicht voor een fikse verbouwing. Zowel het interieur als de opzet van de winkel verandert. “Het wordt meer een conceptstore”, legt Lisa uit. “Dat betekent dat de stijlvolle en volwassen vrouw zich straks bij ons van top tot teen kan laten kleden. Kleding, sieraden, schoenen en tasjes: Je vindt het hier allemaal, maar voortaan kun je ook voor stijlvolle woonaccessoires bij ons terecht.”

Verliefd
Prikkelen, verwonderen en verrassen. Dat is wat Lisa de Wit wil doen. “Een klant mag niet de deur uitgaan zonder geïnspireerd te zijn door nieuwe producten. Naast bestaande merken worden ook nieuwe kledingmerken aan het assortiment toegevoegd. Bijzonder wordt de speciale sieradenbar waar je je eigen, persoonlijke sieraad kunt laten maken. “Uniek”, verzekert Lisa, die ervan overtuigd is dat de klanten verliefd worden op wat ze zien. Daarnaast komt er een shop-in-shop van My Jewellery in de winkel. Deze sieradenlijn richt zich op (jonge)dames in de leeftijd van 16 tot en met 50 jaar. “Helemaal hip met een goede prijs-kwaliteit verhouding.” Tot slot biedt FINNZ straks ook hippe woonaccessoires zoals beeldjes, vaasjes, lampen, kussens en tafeltjes aan. Ook leuk om als cadeau te geven.

Walhalla
Uiteraard mag bij een nieuwe eigenaar én concept een nieuw logo en frisse huisstijl niet ontbreken. Ook dat wordt dus aangepakt. “Het wordt echt míjn winkel”, glundert de kersverse onderneemster. “Een stijlvol walhalla voor de trendbewuste vrouw.” Ze kan bijna niet wachten om het stokje definitief van Geert en René over te nemen. “De laatste maanden ben ik in mijn nieuwe rol als eigenaar gegroeid. Ik merk dat ik steeds fanatieker werd. De betrokkenheid groeide. De kans die ik krijg is supertof. Samen met het vertrouwde team, dat helemaal achter de plannen staat, heb ik er enorm veel zin in.”